Vi har förtydligat hur vi hanterar personuppgifter och cookies.
Frågor & Svar Uppehåll, adressändring och felanmälan Hur gör jag en felanmälan/reklamation av tidningen?

Hur gör jag en felanmälan/reklamation av tidningen?

Felanmälan gör du enkelt via Mitt konto / Felanmälan här på kundservicewebben. Vår målsättning är naturligtvis att alla ska få sin tidning levererad och i tid. Ibland händer det dock oväntade saker någonstans i den omfattande kedjan när tidningen skrivs, trycks och distribueras till buden som i sin tur lämnar ett rykande färskt exemplar i din brevlåda.

När du anmäler exempelvis en utebliven eller sent levererad tidning skickas det omgående en reklamation till distributören i ditt område, varpå budet blir extra uppmärksam vid nästa utdelningstillfälle. Vi förlänger även din prenumerationsperiod med en tidning. Betalar du via autogiro krediterar vi i stället värdet av den uteblivna utgåvan och drar ett lägre månadsbelopp från ditt bankkonto vid kommande girering.

Fler artiklar inom Uppehåll, adressändring och felanmälan

Hur gör jag en adressändring? Kostar det något att adressändra? Hur gör jag en felanmälan/reklamation av tidningen? Hur gör jag ett uppehåll? Varför ändras mina valda datum? Varför kan jag bara välja de 5 senaste utdelningsdagarna när jag gör en reklamation? Får jag någon ersättning när jag har gjort en felanmälan? Hur många dagar tar det innan min adressändring börjar gälla? Kostar det något att ta med min tidning till lantstället? Har jag kvar DN digitalt om jag gör ett uppehåll? Vad kostar det att göra ett uppehåll? Tillbaka till frågor och svar