Vi har förtydligat hur vi hanterar personuppgifter och cookies.
Frågor & Svar Våra vanligaste frågor Kan jag ta en paus när jag löser korsord? Ifyllda bokstäver försvinner ibland

Kan jag ta en paus när jag löser korsord? Ifyllda bokstäver försvinner ibland


Ja – när du matar in bokstäver i korsordet sparas nämligen uppgifterna i webbläsarens “kakor” (cookies). Så länge du inte rensar kakor kan du därför pausa och fortsätta när du vill.

Fortfarande problem med att ifyllda kryss försvinner?

Om du har problem med att kryssen du fyllt i inte sparas kan det bero på att minnet blivit fullt. I vår uppdatering av DN korsord (i juli månad) har vi ändrat så att det ska rymmas fler kryss i minnet innan det blir fullt. Men om du redan har löst många kryss så behöver du rensa minnet för att det ska börja fungera igen.

Beroende på om du löser korsordet via vår DN-app eller webbläsaren (dn.se/korsord ) finns det olika sätt att gå vidare.

Om du löser korsordet via den "röda" DN-appen – prova gärna att besöka korsorden via en webbläsare: dn.se/korsord för att se om problemet även finns där. Om ja så kan du prova följande:

Hämta sidan igen.
Längst upp på sidan finns en symbol som ser ut som en rund pil. Rensa minnet I Safari, Chrome och andra webbläsare kan man även göra en mer kraftfull rensning av minnet. Du kan välja i inställningarna för hur lång period du vill rensa, samt även om du endast vill rensa historiken på dn.se

På dator
Gå in i webbläsarens inställningar (i t.ex. Chrome finns det tre små prickar högst upp till vänster), välj "Avancerat" och därefter "ta bort webbplatsdata" eller "rensa webbinformation".

På Ipad/Iphone
Öppna Inställningar och välj din webbläsare (t.ex. Safari eller Chrome), välj sedan "Rensa historik och webbplatsdata" På Android eller liknande Öppna webbläsaren (t.ex. Chrome), tryck på "Mer" till höger om adressfältet, där finns "Inställningar". Välj "Integritet" och "Rensa webbinformation".

Den "röda" DN-appen
Öppna Inställningar och välj din webbläsare (t.ex. Safari eller Chrome), välj sedan "Rensa historik och webbplatsdata"

Om du fortfarande har problem med att spara kryss kan du prova radera appen från sin mobil/läsplatta och sedan installera den på nytt. Då kommer kryssen att sparas.

Fler artiklar inom Våra vanligaste frågor

+Allt Hur fungerar autogiro? Vad gör jag om jag har glömt mitt lösenord? Var tecknar jag en prenumeration? Kan jag ta en paus när jag löser korsord? Ifyllda bokstäver försvinner ibland Hur rensar jag cookies och cache? Hur gör jag en felanmälan/reklamation av tidningen? Är ert papper miljömärkt? Var hittar jag mina fakturor? Varning för bluffmejl om bitcoin Kostar det något att ta med min tidning till lantstället? Hur hittar jag mitt prenumerationsintyg? Hur gör jag ett uppehåll? Tillbaka till frågor och svar