Vi har förtydligat hur vi hanterar personuppgifter och cookies.
Frågor & Svar Villkor Flytt av kundrelation

Flytt av kundrelation

Läs vår personuppgiftspolicy här.
Hantera dina nyhetsbrev från DN här.
Hantera direktmarknadsföring och andra utskick från Bonnier News/Dagens Nyheter här.

Vanliga frågor och svar om flytten av kundrelationer från Dagens Nyheter till Bonnier News.

Kommer min prenumeration att påverkas av flytten av kundrelation?

Nej, din prenumeration kommer inte att påverkas beträffande utdelningen av eller tillgången till DN. Tidningen och DN:s journalistik förblir densamma. Det som händer är att Bonnier News AB övertar ansvaret för din kundrelation – det vill säga att de rättigheter och skyldigheter du har som kund övertas av Bonnier News AB i stället för att vara kvar hos AB Dagens Nyheter. Ditt prenumerationsavtal kommer alltså att gälla med Bonnier News AB i stället för med AB Dagens Nyheter.

Kommer jag att betala till samma bankgiro, autogiro eller Klarna som tidigare?

Ja, det är samma uppgifter som tidigare med den skillnaden att Bonnier News AB kommer att vara betalningsmottagare, och det kommer att stå “Bonnier News AB - Dagens Nyheter” som betalningsmottagare.


Observera att det kan vara en viss fördröjning av namnändringen till “Bonnier News AB - Dagens Nyheter” i samband med överlåtelsen den 1 november 2021 och att söknamnet som du ser inloggad i din bank under några dagar fortsatt är “AB Dagens Nyheter”. På vissa kontoutdrag skrivs enbart 7 tecken ut vilket gör att namnet som syns då enbart blir “Bonnier”. Bonnier News AB är dock ändå betalningsmottagare.

Kommer jag betala till samma bankkonto som tidigare?

Om du gör betalning direkt till vårt bankkonto idag kommer du efter den 1 november att göra det till ett nytt bankkonto i Bonnier News. De nya kontouppgifterna framgår på din betalningsavi. Om du skulle betala till nuvarande kontonummer så behöver du inte göra någonting – vi säkerställer att din betalning hamnar rätt.

Vad händer om jag betalar in prenumerationsavgiften på en gammal avi?

Du behöver inte göra någonting – vi ser till att din betalning hamnar rätt.

Hur kommer behandlingen av mina personuppgifter att påverkas?

Dina personuppgifter kommer att behandlas på samma sätt som tidigare, men från och med 1 november 2021 är det Bonnier News AB som är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dem. Du kan läsa vår personuppgiftspolicy här.

Observera att vi den 1 november 2021 uppdaterar personuppgiftspolicyn.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta vårt dataskyddsombud via mejl till dataskydd.dn@bonniernews.se.

Hur gör jag för att avregistrera mig från ett nyhetsbrev?

Om du vill avregistrera dig från ett visst utskick klickar du på länken för avregistrering som finns längst ned i mejlet. Om du vill ha hjälp att göra det - kontakta kundservice på kundservice@dn.se

Hur gör jag för att avregistrera mig från utskick från Bonnier News AB?

Om du vill avregistrera dig från ett visst utskick klickar du på länken för avregistrering som finns längst ned i mejlet. När det gäller DN:s nyhetsbrev så klickar du på “Avanmäl dig” på respektive utskick på dn.se/nyhetsbrev. Vill du inte motta utskick från andra varumärken hos Bonnier News kan du avanmäla dig på: privacy.bonniernews.se/hantering-av-epostutskick


Jag vill inte acceptera överlåtelsen till Bonnier News – hur ska jag göra?

Eftersom Bonnier News omstrukturerar koncernens hantering av kundrelationer och personuppgiftsansvar, så kommer Dagens Nyheter inte längre kunna tillhandahålla prenumerationer annat än genom Bonnier News AB. För att kunna fortsätta prenumerera på Dagens Nyheter är det därför nödvändigt att du accepterar överlåtelsen som beskrivits ovan. Överlåtelsen av kundrelationen till Bonnier News påverkar dock inte DN:s journalistik eller innehåll – tidningen (både online och hem i brevlådan) förblir densamma. Önskar du ändå säga upp din prenumeration på grund av överlåtelsen, kontakta kundservice på 08-738 26 00 eller kundservice@dn.se.


Vad innebär överlåtelsen för mig som prenumerant?

Den egentliga skillnaden är att du ingår ett avtal med samt fortsättningsvis betalar din prenumerationsavgift till Bonnier News AB istället för till AB Dagens Nyheter. Leveransen av din tidning samt tillgången till tidningen digitalt förblir oförändrad, och övergången påverkar inte heller DN:s journalistik.

Varför gör ni det här?

Dagens Nyheter är en del av av mediekoncernen Bonnier News och för att på olika vis effektivisera verksamheten och skapa nära samarbeten mellan de olika varumärkena, är detta ett naturligt steg.

Jag vill inte att ni ska ha någon information om mig alls! Ta bort mig.

Har du i nuläget ingen aktiv prenumeration och önskar radera dina uppgifter kan du göra det på dn.se/gdpr.
Av säkerhetsskäl behöver du logga in för att identifiera dig.

Varför har jag fått ett utskick gällande flytt av kundrelation?

Du har fått detta utskick för att du har en kundrelation med AB Dagens Nyheter, eller har haft det inom de senaste 24 månaderna. Med utskicket vill vi informera våra kunder om förändringen som ska ske.

Jag är inte kund hos er! Varför har ni mejlat mig om flytten av kundrelation?

Du har fått detta utskick för att du har en kundrelation, det kan vara genom att du har haft en prenumeration hos oss, prenumererat på ett nyhetsbrev, haft en gratiskonto eller har haft det inom de senaste 24 månaderna. Med utskicket vill vi informera våra kunder om förändringen. Om du vill veta mer är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Fler artiklar inom Villkor

Prenumerationsvillkor, tidigare Hur gör jag för att radera mina uppgifter? Prenumerationsvillkor Sveriges Riksdag Policy minderåriga Hur får jag ett registerutdrag från er? Cookiepolicy Flytt av kundrelation Personuppgiftspolicy Användarvillkor DN Snille Tillbaka till frågor och svar