Vi har förtydligat hur vi hanterar personuppgifter och cookies.
Frågor & Svar Villkor Prenumerationsvillkor

Prenumerationsvillkor

Vänligen notera att våra villkor kommer att ändras per 1 november 2021, de nya hittar du längre ner på denna sida.


Prenumerationsvillkor

Här presenteras de avtalsvillkor för prenumeration, betalning, m.m. som företaget AB Dagens Nyheter (nedan DN) tillämpar och som godkänns av dig genom prenumeration/betalning av prenumeration. DN äger rätt att ändra dessa villkor, inklusive gällande priser, med information därom till kunden inom skälig tid innan ändringen träder i kraft. Om kunden inte accepterar de nya villkoren eller priser, har kunden rätt att säga upp sin prenumeration till upphörande det datum då ändringen träder i kraft. Uppsägning kan ske via kundservice. Villkorsändringar publiceras här på DN.se/kundservice. Köper du någon av DN:s produkter via App Store ingår du ett avtal med App Store och vi hänvisar till deras villkor för köp.

Betalning

Prenumeration av DN betalas i förskott. Återbetalning medges inte när prenumerationen sägs upp i förtid. Betalning ska ske senast på i fakturan angiven betalningsdag. DN äger rätt att ta ut faktureringsavgift och vid utebliven betalning dröjsmålsränta från förfallodagen med Riksbankens referensränta med tillägg av 8 procentenheter. DN äger rätt att debitera påminnelseavgift och begära ersättning för inkassokostnader och andra kostnader för fordrans indrivning.

Betalning med autogiro

Betalning med autogiro innebär att angivet konto debiteras runt den 27:e varje månad och att prenumerationen löper enligt nedan under rubriken Tillsvidareprenumeration. Blankett för kontouppgifter samt godkännande av villkoren, inklusive att DN är berättigat att varje månad debitera avgiften, erhålls vid beställning av betalning med autogiro. Anmälan om autogiro kan även ske digitalt via DN.se/kundservice samt via din internetbank. Om inte Autogiromedgivandet kommit DN tillhanda innan prenumerationens start erhåller du en faktura med avtalade betalningsvillkor samt faktureringsavgift.

Klarna Checkout

DN använder i vissa fall Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod. För information om din betalning kontakta Klarna via www.klarna.com/sv/kundservice.

Tillsvidareprenumeration

Den vanligaste prenumerationsformen hos DN, liksom hos andra dagstidningar, är tillsvidareprenumeration. Det innebär att tidningen beställs och levereras för en viss tidsperiod (normalt ett år) vilken förlängs med samma period om du inte själv säger upp prenumerationen senast sju (7) dagar innan prenumerationens upphörande. Utebliven betalning gäller inte som uppsägning. För vissa prenumerationer förekommer bindningstid. Vilket gör att prenumerationen inte kan sägas upp förrän den avtalade bindningstiden löpt ut.

Tidsbestämd prenumeration

Vid denna prenumerationsform levereras tidningen endast under den period som är angiven på prenumerationsfakturan. För att undvika avbrott i prenumerationen även efter denna period, vänligen hör av dig till oss minst en vecka i förväg.

Digital prenumeration

En digital prenumeration på DN innebär att du får tillgång till pappersutgåvans innehåll i digital form. Den digitala produkten kan distribueras i olika format och görs tillgänglig via din digitala enhet. Den digitala produkten får oavsett format endast användas för privat bruk då exemplaret/inloggningen är personlig och du får under inga omständigheter vidarebefordra eller på annat sätt sprida exemplar till annan. Om du har tjänsten ”Familjeinloggning” gäller de villkor som anges där.

Tilläggstjänster

DN kan från tid till annan erbjuda dig som prenumerant olika tilläggstjänster; från DN eller annan leverantör. Det närmare innehållet i en tilläggstjänst framgår vid erbjudandet och beställningen. I vissa fall, vilket framgår vid din beställning, erläggs betalning för din tilläggstjänst till DN. I övrigt gäller leverantörens egna villkor för tilläggstjänsten. Tilläggstjänsterna är dock alltid bundna till de villkor gällande prenumerationstid etc. som gäller för din DN-prenumeration. Du kan alltid kontakta DN:s kundservice vid frågor om din tilläggstjänst

Adressändring och uppehåll

Förändringar i din prenumeration bör anmälas minst en vecka i förväg. Adressändring är gratis inom Stockholms utdelningsområde. Vid adressändring till och inom övriga riket tillkommer en avgift på 50 kr. Om du själv begär uppehåll i tidningsprenumerationen för pappersutgåvan justeras prenumerationsperioden endast till den del uppehållet överstiger 30 dagar. Du har tillgång till den digitala utgåvan av tidningen även under prenumerationsuppehåll av pappersutgåvan. Om du endast har den digitala utgåvan kan du inte göra uppehåll i prenumerationen.

Uppsägning av prenumeration

Om du vill säga upp din prenumeration ska detta vid tillsvidareprenumeration ske senast sju (7) dagar innan prenumerationens upphörande. Uppsägning kan ske via Mitt konto på DN.se/kundservice eller via kundservice.

Leverans av tidningen

Vår strävan är att distribuera tidningen till dig utan störningar. Någon absolut leveransgaranti kan inte utställas och vi ber dig att kontakta oss snarast vid eventuella störningar. DN:s ansvar är begränsat till att ersätta uteblivet exemplar av tidningen som anmälts av dig inom fem (5) dagar från aktuell utgivningsdag. Prenumerationen förlängs efter anmälan med motsvarande antal dagar. Autogiron krediteras med kostnaden för den uteblivna tidningen. På ett mindre antal orter postdistribueras DN en eller flera dagar i veckan. I ett fåtal områden delas lördag-och/eller söndagstidningen ut via post eller bud tillsammans med måndagstidningen.

Leverans till utlandet

Vid leverans till utlandsadress tillkommer en extra avgift. DN reserverar sig för störningar i transporterna och för lokala distributionsproblem i mottagarlandet. Gör helst en skriftlig beställning för en korrekt adressering.

Nyhetsbrev, notiser m.m.

Som en del av din prenumeration - oavsett vilken prenumerationsform du har valt, alternativt om du registrerat ett konto hos DN med hjälp av tjänsten BIP - kan DN komma att skicka dig nyhetsbrev, redaktionella notiser, erbjudanden från DN och/eller DN:s samarbetspartners samt andra liknande digitala utskick till den e-postadress, smarta telefon eller annan mobil enhet som du uppgivit för oss. Utskicken sänds med den regelbundenhet som DN bestämmer vid var tid.

Behandling av personuppgifter

DN behandlar dina personuppgifter i enlighet med Bonnier News personuppgiftspolicy. Från och med 25 maj 2018 gäller Bonnier News förtydligade personuppgiftspolicy. Du hittar de tidigare villkoren om personuppgiftsbehandling här.

Cookies

Vi använder oss av cookies för att ge dig en bättre upplevelse på våra webbsidor. Läs mer om vår cookieanvändning här.

Information om ångerrätt

Om du tecknar en prenumeration som privatperson, så har du rätt att ångra ditt köp. Du ska då meddela oss inom 14 dagar från det att du har erhållit första numret av tidningen, eller vid digital prenumeration inom 14 dagar från din beställning. På Konsumentverkets hemsida (www.konsumentverket.se ) finns det en blankett som du kan använda dig av. Om prenumerationen redan är betald kommer vi att återbetala prenumerationsavgiften. Om du har betalat med kontokort så sätts pengarna in på samma kort som du använde vid betalningen. Om du har betalat via Klarna Checkout, så återbetalas pengarna via Klarna.

Dagens Nyheters företagsuppgifter

För frågor som rör din prenumeration kan du vända dig till vår kundservice som nås per telefon eller post samt genom självbetjäning på DN.se/kundservice

AB Dagens Nyheter, org nr 556246-8172, 105 15 Stockholm, telefon 08-738 26 00, telefax 08-6190450, mejladress kundservice@dn.se

 

Prenumerationsvillkor
Giltiga fr o m 1 november 2021


Dessa prenumerationsvillkor (“Villkoren”) reglerar din prenumeration på Dagens Nyheter och gäller mellan dig (“du”, “kunden”) och Bonnier News AB, org.nr. 559080-0917, (“Bonnier News”, “vi” eller “oss”).

Prenumerationen tillhandahålls av Bonnier News AB på uppdrag av AB Dagens Nyheter, org.nr. 556246-8172. AB Dagens Nyheter är utgivare av Dagens Nyheter och bestämmer därmed vilket innehåll som publiceras.  


Allmänt

Villkoren gäller när du tar del av Dagens Nyheter eller därmed relaterad tjänst, antingen i pappersform, via dess webbplats eller genom digital applikation (“Tjänsterna” eller “Tjänst”).

Du godkänner Villkoren när du gör din beställning av en prenumeration eller när du skapar ett konto för någon av Tjänsterna. För att ingå avtal om Tjänsten måste du vara minst 18 år. Är du under 18 år krävs förälders eller annan förmyndares godkännande.

Behandling av personuppgifter

Bonnier News är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter. Information om vår behandling av personuppgifter och om hur vi skyddar din integritet när du använder Tjänsterna finns på https://privacy.bonniernews.se/, där du också hittar vår personuppgiftspolicy.

Prenumerationer och abonnemang

Din prenumeration kan erbjudas i olika abonnemangsformer:
– Prenumeration som ger tillgång till en eller flera digitala Tjänster och startar från och med att du genomför ett köp.
– Prenumeration som ger tillgång till digital Tjänst samt leverans av papperstidning. Din papperstidning startar som tidigast två arbetsdagar från beställningsdatumet. Din digitala Tjänst startar omgående såvida du tecknat den själv via ett digitalt beställningsformulär eller enligt muntlig överenskommelse vid köptillfället.
Tillsvidare innebär att Tjänsten levereras till dess uppsägning sker via “Mitt konto” på dn.se/kundservice eller kontakt med vår kundservice t.ex. via telefon.

Tidsbestämd innebär att Tjänsten levereras under en på förhand överenskommen period. Den överenskomna perioden framgår vid din beställning. Vill du förlänga din prenumeration eller byta till annan prenumerationsform ber vi dig kontakta vår kundservice eller teckna ett nytt erbjudande innan prenumerationen löper ut. Om du har en prenumeration som innehåller leverans av en papperstidning och du vill fortsätta få din tidning levererad utan avbrott behöver du meddela kundservice senast en vecka före den tidsbestämda periodens slut. Kontaktuppgifter till kundservice finns längst ner på den här sidan.

Uppsägning

Uppsägning av en prenumeration kan ske via Mitt konto i inloggat läge på dn.se/kundservice. Du kan även säga upp din prenumeration genom att kontakta vår kundservice t.ex. via vår mejl eller telefon.
Uppsägning av en tidsbestämd prenumeration kan inte ske i förtid. Prenumerationen löper ut automatiskt när den tidsbestämda perioden löper ut, om du inte valt att förlänga prenumerationen. Om du ändå vill avsluta din tidsbestämda prenumeration i förtid, sker ingen återbetalning av redan erlagd prenumerationsavgift (återbetalning kan ske vid dödsfall eller, för papperstidning, vid flytt utanför aktuellt spridningsområde). Ingen återbetalning görs av belopp under 200 kronor. Återbetalning sker endast till prenumerantens lämnade bankkontouppgifter.
Uppsägning av en tillsvidareprenumeration måste ske minst två helgfria arbetsdagar innan innevarande betalningsperiod löper ut (betalningsperioden är beroende av i vilka intervaller du betalar för din Tjänst, exempelvis månatligen, kvartalsvis, årsvis).
Om du har valt att betala med autogiro behöver du meddela din uppsägning av en tillsvidareprenumeration till oss minst tre veckor före nästa planerade transaktion. Om du valt att betala med autogiro dras detta runt den 27:e varje månad. 
Utebliven betalning godtas inte som uppsägning. Vid utebliven betalning förbehåller vi oss rätten att fakturera dig för eventuella betalningspåminnelser, inkassokostnader och dröjsmålsränta enligt lag.
Bonnier News har rätt att säga upp din prenumeration med 30 dagars varsel. Eventuell ersättning som betalats i förskott för Tjänsterna kommer då att återbetalas till dig. Bonnier News har vidare rätt att omedelbart och utan föregående meddelande säga upp eller stänga av din tillgång till Tjänsterna om du väsentligen eller vid upprepade tillfällen bryter mot bestämmelserna i dessa Villkor.

Ångerrätt

Om du tecknar en prenumeration som privatperson så har du rätt att ångra ditt köp. Du ska då meddela oss inom 14 dagar från det att du har erhållit första numret av tidningen, eller vid digital prenumeration inom 14 dagar från din beställning. Du kan utnyttja din ångerrätt genom att kontakta våra kundservice t.ex. via vår kundwebb eller telefon. Mer information gällande distansavtal och ångerrätt finns även att läsa på Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se. Där finns även en blankett du kan använda dig av: https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Utebliven betalning godtas inte som utnyttjande av ångerrätt. Bonnier News förbehåller sig rätten att debitera dig för den tid du har använt Tjänsten.

Betalning

Aktuella priser för respektive Tjänst framgår vid din beställning av en specifik Tjänst. Priser och avgifter anges inklusive moms. Notera att vissa rabatterade priser kan automatiskt övergå till ordinarie priser efter den period med rabatterat pris som anges vid beställningen. I övrigt har Bonnier News rätt att ändra prenumerationsavgiften genom att meddela det i skälig tid innan ändringen träder i kraft.

Betalning av Tjänsterna ska göras i förskott. Du kan välja betalningssätt, exempelvis faktura, kortbetalning, autogiro. I vissa fall krävs emellertid att betalning sker på särskilt angivet sätt. Betalning ska ske inom den tid och i övrigt enligt villkoren som gäller för ditt valda betalsätt, vilket framgår vid din beställning. 

Vid betalning med pappersfaktura debiteras en fakturaavgift om 50 kronor.

Betalning med autogiro innebär att angivet konto debiteras runt den 27:e varje månad. Blankett för kontouppgifter samt godkännande av villkoren, inklusive att Bonnier News är berättigat att varje månad debitera avgiften, erhålls vid beställning av betalning med autogiro. Anmälan om autogiro kan även ske digitalt via dn.se/kundservice samt via din internetbank. Om inte autogiromedgivandet kommit Bonnier News tillhanda innan prenumerationens start erhåller du en faktura med avtalade betalningsvillkor samt faktureringsavgift.

Vid utebliven betalning har Bonnier News rätt att debitera dröjsmålsränta från förfallodagen och begära ersättning för eventuella påminnelser och kostnader i samband med inkasso.
En ny prenumeration får inte tecknas förrän tidigare skuld är registrerad som betald. 
För det fall betalning sker via betaltjänstlösningar som tillhandahålls av tredje part, t.ex. Klarna, gäller, i tillägg till dessa Villkor, sådan betaltjänstleverantörs särskilda villkor, vilket framgår i samband med ditt köp. 

Särskilt om digital tjänst

Vårt mål är att Tjänsterna alltid ska fungera tillfredsställande och vi kommer att göra vårt bästa för att de ska fungera på ett bra sätt för dig som användare. Vi garanterar dock inte att din tillgång till Tjänsterna kommer att vara fri från fel eller avbrott.
De digitala Tjänsterna är anpassade för nyare versioner av webbläsare. Vi kan inte garantera att det inte uppstår problem eller fel vid användande av äldre versioner av sådana program. Observera att javascript och cookies måste vara aktiverat i din webbläsare för att du ska få ut full funktionalitet av Tjänsterna, läs mer om vår cookieanvändning på  privacy.bonniernews.se

Särskilt om papperstidning

Distribution av papperstidningen kan ske antingen via bud eller postdistribution.
Vid distribution via bud levereras tidningen antingen till en av Postnord anvisad brevlåda, samlingslåda/samlingsplats för brevlådor eller till en av fastighetsägaren uppsatt tidningshållare/brevlåda.
Vid postdistribution levereras tidningen en till två vardagar efter utgivningsdagen och följer i övrigt postens distribution.
Vi reserverar oss för att leverans av tidningen kan komma att ske med andra intervaller än vad som anges ovan, exempelvis till följd av ändrade förhållanden hos de utbärningsbolag vi anlitar. Distributionssättet av din tidning kan även komma att ändras. Du kommer att meddelas vid sådan eventuell förändring.
En förutsättning för att vi ska kunna leverera tidningen till dig är att du har uppgett en korrekt leveransadress till oss och att din brevlåda är märkt korrekt. Om du bor i lägenhet behöver din brevlåda eller tidningshållare vara märkt med efternamn. Om du bor i hus behöver brevlådan, förutom med efternamn, även vara märkt med adress och eventuellt stoppställe.
Vid utebliven leverans av papperstidningen måste du som kund reklamera inom fem dagar för att ha rätt till ersättning, det gör du enklast via ditt konto på dn.se/kundservice. Du erbjuds kompensation genom att vi, beroende på ditt betalsätt, förlänger din prenumeration med motsvarande antal dagar alternativt drar av kostnaden i kommande autogirodragning. Vänligen notera att kompensation inte erbjuds vid utebliven leverans till följd av en Force Majeure-omständighet enligt nedan. Du har inte rätt till någon ersättning utöver vad som anges ovan. 

Leverans till utlandet

Vid leverans till utlandsadress tillkommer ett portotillägg och tidningen levereras med ordinarie postgång. Bonnier News reserverar sig för störningar i transporterna och för lokala distributionsproblem i mottagarlandet. Beställning av utlandsprenumeration görs skriftligen till prenutland@dn.se.

Adressändring och uppehåll

Du kan meddela ändring av din adress genom att anmäla det själv via “Mitt konto” på dn.se/kundservice eller genom att kontakta vår kundservice. Adressändring kan göras antingen permanent eller tillfälligt. En tillfällig adressändring måste vara minst två dagar lång och ska begäras minst två helgfria vardagar innan. 
Du kan även begära tillfälligt uppehåll i Tjänsten. Tillfälligt uppehåll kan endast göras i prenumeration som innehåller papperstidning och medges inte på Tjänster med enbart digitalt innehåll. Vid uppehåll förlängs Tjänsten med det antal dagar som överstiger de trettio första dagarna av ditt uppehåll. Förlängningen läggs på efter slutet av innevarande prenumerationsperiod. Uppehåll får som längst göras under en period av 135 dagar. (Samma gäller för tillfällig adressändring). Vid en 7-dagarsprenumeration ersätts de dagar som överstiger de 30 första i uppehållet (exempelvis: 47 dagars uppehåll = 17 dagar ersätts). Vid helgprenumeration ersätts de papperstidningsdagar som överstiger de 12 första dagarna (fyra helger). Vid söndagsprenumeration är det 4 söndagar i karens.
Under uppehållet har du fortsatt tillgång till de digitala Tjänster som ingår i din prenumeration. Har du endast digital prenumeration kan du ej göra uppehåll.

Särskilt om köp via app

Ingår du ett köp i app via Apple App Store ingår du i ett avtal med App Store och vi hänvisar till Apples villkor. Vi kommer därför endast kunna ge dig begränsad support i dessa fall.

Särskilt för företagskunder

För det fall du tecknar en företagsprenumeration ingår konton och tjänster enligt särskild överenskommelse vid tecknande av prenumeration.
Företagskunder har inte rätt till rabatt på privatannonser.

Användning av Tjänsterna

Användning av Tjänsterna får endast ske för privat icke-kommersiellt bruk och i enlighet med svensk lag. Du får inte använda Tjänsterna på ett sådant sätt att Bonnier News eller DN drabbas av olägenhet eller skada.
När du skapar ett konto får du ett personligt användarnamn och lösenord som i vissa fall krävs för tillgång till Tjänsterna. Du ansvarar för att ingen obehörig får tillgång till uppgifterna. Du ansvarar även för all användning av Tjänsten som sker med ditt användarnamn och lösenord. Vi ber dig kontakta vår kundtjänst om du misstänker att någon obehörig har fått reda på ditt användarnamn och lösenord.

Du som har en prenumerationen som ger tillgång till extra konton (ex. familjekonto) kan dela med dig av ett visst antal digitala underkonton som framgår av din prenumeration. Dessa konton lägger du själv till via Mitt Konto på dn.se/kundservice eller genom att kontakta kundservice.
Vid misstanke om missbruk av användarnamn och lösenord har vi rätt att kräva att du byter lösenord eller att tillfälligt stänga av dig från tillgång till Tjänsterna.

Immateriella rättigheter

De immateriella rättigheterna till artiklar, bilder, webbplatser och annan information som du får tillgång till genom Tjänsterna innehas av Bonnier News, DN  eller dess licensgivare. Att du skapar ett konto och använder Tjänsten ger dig ingen rätt att mångfaldiga, kopiera, överlåta, upplåta, överföra eller i annan form utnyttja sådant innehåll som förekommer i Tjänsten och ej heller att använda DN:s och/eller Bonnier News varumärken och kännetecken.

Force Majeure

Bonnier News/DN  är befriade från ansvar för förlust, skada eller förseningar som orsakats av lagbud, myndighets påbud, krigshändelse, strejk, lock-out, blockad, extrema väderförhållanden (SMHI:s varningar av klass 2 och 3), eller annan omständighet som vi inte kunde ha räknat med och vars följder vi inte kunde ha undvikit eller övervunnit.

Meddelanden

Bonnier News kan komma att kontakta dig genom den e-postadress du angett vid din registrering, i syfte att informera dig om villkorsändringar eller andra meddelanden hänförliga till din prenumeration eller till Tjänsten.
Som en del av din prenumeration – oavsett vilken prenumerationsform du har valt, alternativt om du registrerat ett konto – kan vi komma att skicka dig nyhetsbrev, redaktionella notiser, erbjudanden från Bonnier News olika varumärken och/eller samarbetspartners samt direktmarknadsföring och andra liknande digitala utskick till den e-postadress eller mobil som du uppgivit för oss. Utskicken sänds med den regelbundenhet som vi bestämmer vid var tid. Om du inte vill ta del av dessa meddelanden kan du avanmäla genom att använda länken för avanmälan längst ned i meddelandet. 

Villkorsändring

Bonnier News har rätt att ensidigt ändra innehållet i dessa Villkor. Eventuella förändringar träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att ändrade villkor har meddelats dig genom att ha hållits tillgängliga på DN.se eller kommunicerats på annat sätt. I den mån vi gör väsentliga förändringar i Villkoren har du som prenumerant rätt att avbryta din prenumeration i förtid.
Vi utvecklar kontinuerligt Tjänsterna vilket innebär att vi kan komma att lägga till, förändra och ta bort funktioner i dem. Om den beställda Tjänsten utgår eller utgivningsfrekvensen minskar kommer vi att erbjuda dig en jämförbar tjänst.

Ansvarsbegränsning

Bonnier News och DN ansvarar inte för att det innehåll som tillgängliggörs via Tjänsterna är korrekt eller fullständigt och inte heller för eventuella fel eller avbrott i Tjänsterna. Eventuell skada eller förlust som uppkommer till följd av felaktigheter i innehåll eller till följd av fel eller avbrott i Tjänsterna ersätts inte, om inte annat uttryckligen framgår i dessa Villkor.
Tjänsterna kan innehålla länkar till andra webbplatser som inte står under vår kontroll. Vi ansvarar inte för integritetsskydd eller innehåll på dessa webbplatser utan tillhandahåller länkarna för att underlätta för våra besökare att hitta mer information inom specifika områden.
Bonnier News och DN ansvarar vidare inte för brottsliga gärningar som begås med användning av Tjänsterna, till exempel hot eller förtal, obsceniteter, störande, kränkande, olämpligt eller olagligt innehåll eller uppförande från någon användares sida vid nyttjandet av Tjänsterna.

Överlåtelse

Dessa Villkor, och de rättigheter och skyldigheter som följer genom ditt köp, kan inte överlåtas eller överföras till annan part av dig. Bonnier News har rätt att fritt överlåta sina rättigheter och skyldigheter enligt Villkoren till annan part.

Gällande lag och tvistlösning

Villkoren lyder under svensk lag och eventuella tvister ska slutligen avgöras av svensk allmän domstol. Vid klagomål kan du även vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, www.arn.se. 

Kundservice

Du är alltid välkommen att kontakta vår kundservice. Du hittar kontaktuppgifter till oss på dn.se/kundservice där du även direkt kan administrera dina tjänster. Du når oss även på telefon eller kundservice@dn.se. 

 

Vänligen notera att för vissa av våra andra tjänster gäller särskilda villkor. Se särskilda villkor för:

Filmklubben
DN Skola
DN Erbjudanden
DN Snille
Annonsfritt

 

Fler artiklar inom Villkor

Prenumerationsvillkor, tidigare Flytt av kundrelation Prenumerationsvillkor Hur får jag ett registerutdrag från er? Hur gör jag för att radera mina uppgifter? Användarvillkor DN Snille Policy minderåriga Prenumerationsvillkor Filmklubben Personuppgiftspolicy Cookiepolicy Tillbaka till frågor och svar